Aken H Bosch pisze:(...) Jedyne, co dla mnie na razie przedstawia się in minus, to brak realizmu w walce na morzu. Pod wiatr można płynąc (...)
Ale pod wiatr płynąć jak najbardziej można, tylko nie w linii prostej, tylko zygzakiem, pod odpowiednim kątem do wiatru; w ten sposób wykorzystuje się tylko składową siły wiatru. Wtedy się płynie, o ile mnie pamięć nie myli, fordewindem (forDewintem?). W podobny sposób można płynąć bajdewindem (wiatr z boku). Najlepszy wiatr to paradoksalnie nie ten który wieje dokładnie z tyłu, ale ten wiejący z tyłu pod małym kątem (baksztag).
Jeśli na mapie pokazuje się statek płynący pod wiatr, to pewnie to tylko symbol, nie ikona samego statku. Statek płynący pod wiatr będzie płynąć dużo wolniej niż by płynął baksztagiem, ale płynąć będzie.
redcarey pisze:Ponoć Bard's Tale został świetnie zlokalizowany, co mogłoby być kolejnym argumentem przemawiającym za zakupem tejże gierki, ale... wymagania. :)
Jak dla mnie są trochę za wysokie, musiałbym wracać do domu specjalnie po to, żeby sobie w toto pograć, więc ostatnio ponownie instalłem Planescape'a, a w planach mam drugiego Baldura. :))
Pewnie tym zdradzę się jako kobieta i blondynka, ale na jaka jest różnica między Planescape i Torment? Wiem, że Planescape to system, ale czy istnieje jakakolwiek inna gra zbudowana na tym oprócz Tormenta? Id est, czy przegapiłam coś na rynku wydawniczym?