Swoją karierę zawodową Mike Pondsmith zaczynał jako grafik reklamowy, przekładając japońskie gry wideo na bardziej strawny dla anglosaskiej publiczności język wizualny. Pracując w branży graficznej, miał sporo do czynienia z wczesnymi grami crpg (w tym z absolutnym klasykiem – Ultimą), co zaowocowało stworzeniem przez niego własnego, papierowego erpega – Mektona. Gra inspirowana mangami pełnymi wielkich, naparzających się mechów była dopiero pierwszym krokiem Pondsmitha w świecie gier fabularnych. To jego drugi projekt, wydany w 1988 roku Cyberpunk, zdobył zdecydowanie większą sławę i stał się rozpoznawalny na całym świecie.
Druga edycja Cyberpunka jest do dziś najbardziej rozbudowanym systemem w stajni R. Talsorian Games – posiada 44 podręczniki i dodatki. W latach 90. Mike Pondsmith wziął się za inny podgatunek i stworzył steampunkową grę Castle Falkenstein, która spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem, zdobywając kilka nagród, w tym za najlepszą mechanikę od Origins Award w 1994 roku.
Do tego możemy dodać zaprojektowanie kilku gier planszowych, pracę przy kilku mniejszych erpegowych projektach no i oczywiście współpracę przy nadchodzącym Cyberpunk 2077. Pondsmith zaangażowany jest w niej przede wszystkim w rozwoju świata przedstawionego i mechaniki.
Pobierz tekst:
Andrzej Ziemiański „Cyberpunk. Odrodzenie”
1.01.2020 ruszył preorder „Cyberpunk. Odrodzenie”. Powieść Andrzeja Ziemiańskiego, polskiego mistrza fantastyki, już…
„Cyberpunk 2077: Phantom Liberty” z premierą we wrześniu
Podczas Xbox Games Showcase CD Projekt Red ogłosiło, że premiera „Cyberpunk 2077:…
„Ghostrunner” za darmo w Epicu
W czwartek, 11 kwietnia, z Epic Games Store będziemy mogli pobrać (kolejny…