Ostatnio graliśmy...
Moderator: RedAktorzy
- Ignatius Fireblade
- Kameleon Super
- Posty: 2575
- Rejestracja: ndz, 09 kwie 2006 12:04
Chiba miałem z tym styczność... Ale teraz koniec ze starymi gierkami, bo od wczoraj mam nowy, niebo lepszy od poprzedniego sprzęt (dorobiłem się starego PieCa i pachniącego fabryką laptopka) i szaleję we wszystkie gry, jakie do tej pory leżały odłogiem.
Póki co na twardy trafiły:
- The Suffering (pół nocy w ciemnym pokoju i ze słuchawkami... Dalej mi sie ręce trzęsą)
- Elder Scrolls: Morrowind (na maksymalnych detalach)
- Chrome (niby świetna gra, ale w gruncie rzeczy, to takie sobie)
A teraz w kolejce czekają:
- FarCry
- Enter the Matrix
:D
Póki co na twardy trafiły:
- The Suffering (pół nocy w ciemnym pokoju i ze słuchawkami... Dalej mi sie ręce trzęsą)
- Elder Scrolls: Morrowind (na maksymalnych detalach)
- Chrome (niby świetna gra, ale w gruncie rzeczy, to takie sobie)
A teraz w kolejce czekają:
- FarCry
- Enter the Matrix
:D
- Na koniec zadam ci tylko jedno pytanie. Co ci wyryć na nagrobku?
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
-
- Pćma
- Posty: 206
- Rejestracja: śr, 06 wrz 2006 22:58
W The Suffering grałem tylko troszkę, ale mi się bardzo podobało. Natomiast główny wątek Morrowinda zrobiłem prawie w 100%, ale jakoś mnie znudził pod koniec. Więc zarzuciłem. Planuję kiedyś wrócić do tej gry, zagrać jakąś bardziej zróżnicowaną postacią (warriorem śmigałem).
edit: Osobiście uważam, czym pewnie się narażę, że Morrowind (i w ogóle cała seria The Elder Scrolls) ma poważne problemy z dynamiką rozgrywki. Między innymi dlatego za lepszą uważam np. serię Gothic, która charakteryzuje się fabularną zwartością. :p
edit: Osobiście uważam, czym pewnie się narażę, że Morrowind (i w ogóle cała seria The Elder Scrolls) ma poważne problemy z dynamiką rozgrywki. Między innymi dlatego za lepszą uważam np. serię Gothic, która charakteryzuje się fabularną zwartością. :p
- Ignatius Fireblade
- Kameleon Super
- Posty: 2575
- Rejestracja: ndz, 09 kwie 2006 12:04
Gothic jest niezły, to fakt. Morrowind ma problemy z rozlazłym trybem gyry, gdyż oferuję niemal nieograniczoną wolnosć dla gracza (w obrębie świata gry), co w Gothicu już ma większe ograniczenia.
Elder Scrolls jest serią większą, bardziej rozbudowaną i wyposażoną w ogroną ilość smaczków-tajemnic i questów. Lubię Gothica, ale to zupełnie inny typ rozgrywki - w tym się z Tobą zgadzam.
Elder Scrolls jest serią większą, bardziej rozbudowaną i wyposażoną w ogroną ilość smaczków-tajemnic i questów. Lubię Gothica, ale to zupełnie inny typ rozgrywki - w tym się z Tobą zgadzam.
- Na koniec zadam ci tylko jedno pytanie. Co ci wyryć na nagrobku?
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Ignatius Fireblade
- Kameleon Super
- Posty: 2575
- Rejestracja: ndz, 09 kwie 2006 12:04
To fakt. Jakiś czas temu dłużyzny mnie wkurzyły i odłożyłem gierkę na półkę. Ale teraz do niej wróciłem i wycisnę z niej wszystko.
BTW. Gry, które są liniowe, mają ciężko z dłużyznami. Zobacz wszystkie hack&slashe... Diablo, Dungeon Siedge itd. Ni ma tam czegos takiego, jak nuda... Ale Wizardry to co innego. Porównałbym je do serii Might&Magic, a nie do Marrowinda - zupełnie inny system tworzenia postci i rozgrywki.
Wizardry i M&M wywodzą sie z prostej linii od Dungeon Mastera, czy Ishara, a Morrowind jest kolejnym kroczkiem w ewolucji, wymieszaniem cRPG i FPP :P Ale o tym wiesz.
BTW. Gry, które są liniowe, mają ciężko z dłużyznami. Zobacz wszystkie hack&slashe... Diablo, Dungeon Siedge itd. Ni ma tam czegos takiego, jak nuda... Ale Wizardry to co innego. Porównałbym je do serii Might&Magic, a nie do Marrowinda - zupełnie inny system tworzenia postci i rozgrywki.
Wizardry i M&M wywodzą sie z prostej linii od Dungeon Mastera, czy Ishara, a Morrowind jest kolejnym kroczkiem w ewolucji, wymieszaniem cRPG i FPP :P Ale o tym wiesz.
- Na koniec zadam ci tylko jedno pytanie. Co ci wyryć na nagrobku?
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- A.Mason
- Baron Harkonnen
- Posty: 4206
- Rejestracja: śr, 08 cze 2005 20:56
- Płeć: Mężczyzna
Jaka? Bo mnie nie zachwycila ta gra. Byla przyzwoita, dobra, ale jakos nie lezala ze wzgledu na fabule. Chociaz klimat i pomysl calkiem niezly, to imho gra sie wylozyla na sporej ilosci niedorobek.Ignatius Fireblade pisze:Arcanum i Fallout mają wiele wspólnego :P Choć ten pierwszy ma ogromną przewagę (przynajmniej w moich oczach).
Gothic zupelnie mnie nie zachwycil i zrezygnowalem po godzinie grania (wkurza mnie sterowanie).
Morrowind - calkiem, calkiem, jednak w pewnym momencie zaczal mnie nuzyc i nie skonczylem grac.
Dungeon Siedge III - calkiem przyjemna nawalanka. Fabularnie nic ciekawego, ale przyjemna gra. W dodatku kilka logicznych zagadek bylo ciekawe.
A teraz gram w Neverwinter Nights - w koncu trafil do Extra Klasyki i jest za 20zl. Jak narazie gra mnie wciagnela bardzo. Jak dla mnie bardzo dobre polaczenie liniowosci i dowolnosci dzialan. No i najwazniejsze - nie ma tam superrozleglych lokacji, w ktorych by sie czlowiek gubil, ani takich zagadek, przy ktorych gracz kreci sie po calym swiecie nie wiedzac jak rozwiazac questa...
Na polce czekaja "Swiatynia Pierwotnego Zla" (takze Extra Klasyka za 20zl) i "Kroniki Might and Magic. Antologia" - kupilem w Empiku za 15 zlotych. Plyta DVD z M&M VI, VII, VIII, IX, Crusaders of M&M i Legends of M&M...
--
_____________
Wczoraj bylismy u Zbyszka na imprezie. Na poczatku panowala chmurna
atmosfera, ale potem przyszedl telegram, ze Zbyszkowi zmarla tesciowa.
- Ignatius Fireblade
- Kameleon Super
- Posty: 2575
- Rejestracja: ndz, 09 kwie 2006 12:04
Przerpraszam za pomyłkę. Chciałem napisać, że to Fallout ma dużą przewagę.
Ja również zakupiłem Neverwinter, a Świątynię przeszedłem parę dni temu. Might&Magic mam VII i IX, a aktualnie pogrywam W HoM&M IV (jeśli patrzeć na nią, jak na nową grę, a nie następcę III, to jest niczego sobie). Gdzieś w czeluściach płytowej kolekcji czeka na mnie Divine Divinity i Sacred (przejść od zachowanych save'ów)... Dużo roboty, a tak krótkie noce XD
Jak tu nie kochać gierek z gatunku cRPG?
Ja również zakupiłem Neverwinter, a Świątynię przeszedłem parę dni temu. Might&Magic mam VII i IX, a aktualnie pogrywam W HoM&M IV (jeśli patrzeć na nią, jak na nową grę, a nie następcę III, to jest niczego sobie). Gdzieś w czeluściach płytowej kolekcji czeka na mnie Divine Divinity i Sacred (przejść od zachowanych save'ów)... Dużo roboty, a tak krótkie noce XD
Jak tu nie kochać gierek z gatunku cRPG?
- Na koniec zadam ci tylko jedno pytanie. Co ci wyryć na nagrobku?
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
-
- Pćma
- Posty: 206
- Rejestracja: śr, 06 wrz 2006 22:58
Tak, ale porównywałem te tytuły ze względu na zawartość dłużyzn. :) Poza tym w Wizardry 8 też są wyraźne wpływy fpp. :pIgnatius Fireblade pisze:Wizardry i M&M wywodzą sie z prostej linii od Dungeon Mastera, czy Ishara, a Morrowind jest kolejnym kroczkiem w ewolucji, wymieszaniem cRPG i FPP :P Ale o tym wiesz.
Kroczkiem w stronę tpp z kolei jest Gothic. :)
- Ignatius Fireblade
- Kameleon Super
- Posty: 2575
- Rejestracja: ndz, 09 kwie 2006 12:04
Ano tak... Zupełnie tak samo, jak wczesne gry (Dragons&Dungeons), seria Wizardry i Might&Magic :P Nawet Ultima miała taki etap. Właściwie, to rzut izometryczny, czy TPP pojawił się później, a RPGi komputerowe i strzelaniny miały wspólne korzenie :)
- Na koniec zadam ci tylko jedno pytanie. Co ci wyryć na nagrobku?
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Ignatius Fireblade
- Kameleon Super
- Posty: 2575
- Rejestracja: ndz, 09 kwie 2006 12:04
Mówię o fpp w Ultimach:
ekran walki w Ultima II
Ultima III
Ultima IV
Jak widzisz, UO to nie jedyne części serii :)
ekran walki w Ultima II
Ultima III
Ultima IV
Jak widzisz, UO to nie jedyne części serii :)
- Na koniec zadam ci tylko jedno pytanie. Co ci wyryć na nagrobku?
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Ignatius Fireblade
- Kameleon Super
- Posty: 2575
- Rejestracja: ndz, 09 kwie 2006 12:04
Był, jest, wszystko jedno :D Teraz możesz znaleźć taka mieszankę stylów, zarówno w grach, jak i w książkach/filmach, że aż strach... Pokaż mi jedną rzecz absolutnie czystą gatunkowo, to siem zdziwiem :P
Choćby w cRPGach mamy do czynienia z RPG, zręcznosciówką, przygodówką, czasem wyscigami (vide Chrono Trigger) i horrorem :P
FPPS (FPPShooter) to horror, rpg, strategia i czasem przygodówka.
Sie ciekawe rzeczy dzieją.
Choćby w cRPGach mamy do czynienia z RPG, zręcznosciówką, przygodówką, czasem wyscigami (vide Chrono Trigger) i horrorem :P
FPPS (FPPShooter) to horror, rpg, strategia i czasem przygodówka.
Sie ciekawe rzeczy dzieją.
- Na koniec zadam ci tylko jedno pytanie. Co ci wyryć na nagrobku?
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2
- Napisz: "Nie ma lekarstwa na brak rozumu".
"Black Lagoon" #10 Calm down, two men PT2