Ze Wstępu Jarosława Grzędowicza:
Historia grozy jest paradoksalnie jednym z najlepszych sposobów na opisanie rzeczywistości. Na to, żeby horror był w stanie funkcjonować, musi dziać się tu i teraz. Jest przywiązany do świata realnego, do tego, co mamy za oknem i w gazetach. (…) Wrażenie robi upiór własnej ciotki, nie upiór pojawiający się w wyimaginowanym świecie elfów. Potwór w ludzkiej skórze, kroczący ulicami naszego miasta, nie po drogach obcego świata.
Horror jest jak portret, który ukazuje całe zło, zgrozę i potworność świata. Wyciąga je na światło dzienne, jako żywe lub półżywe postaci. Pokazuje to, co kryje się w cieniu. W cieniu rzeczy, uczuć i uczynków. Lubię taki realizm.
Tymczasem horror to krzywe zwierciadło, które jednak musi odbijać rzeczywistość. To portret, który mówi prawdę o skrywanej naturze świata. Nie wysoko artystyczny bohomaz, który mówi cokolwiek, odkrywa banały albo nie mówi nic. Dlatego chętnie błogosławię tę antologię na drogę. Niech płynie – na złość snobom. (…)
Zawsze traktujcie horror, jakby był naładowany i gotowy do strzału.
Nigdy nie kierujcie horroru w stronę ludzi i zwierząt.
Pamiętajcie, że horror to nie zabawka! I zawsze czytajcie instrukcję obsługi.
Zwłaszcza to, co napisano drobnym drukiem.
Red Horse
Pobierz tekst:

[Recenzja] „Ćma: Nasiono zła”, Tomasz Grodecki, Grzegorz Kaczmarczyk, Rafa Janko
Seria „Ćma”, zarówno w swej formie i strukturze, jak i konstrukcji fabularnej,…

Maite Carranza „Wojna czarownic: Lodowa pustynia”
Jaguar Drugi tom trylogii katalońskiej autorki, Maite Carranzy, kontynuacja losów Anaid, bohaterki…

Jill Marshall „Szpiegowska misja Jane Blonde”
Jaguar Pewnego dnia Kłopot, ukochany kot Janey Brown, znika w tajemniczych okolicznościach. Grupa…